درب حیاط

درب حیاط

  • 49

درب آهنی حیاط آهنی چه ویژگی‏هایی دارد؟

درب آهنی حیاط یکی از قسمت‏های اصلی هر ساختمان است که نقش زیادی در زیبایی نمای ساختمان و امنیت آن دارد. درب‏های آهنی حیاط در مدل‏ها و طرح‏های مختلف در بازار موجود هستند. ممکن است شما هنگام خرید درب فلزی حیاط دچار سردرگمی شوید. برای انتخاب درب فلزی حیاط مناسب باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید تا بهترین درب را انتخاب کنید. ما در این مقاله با معرفی انواع درب آهنی حیاط،  به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین درب آهنی را برای ساختمان یا آپارتمان خود انتخاب کنید.

درب فرفورژه ترک

انواع درب آهنی حیاط و ویژگی‏های آن‏ها

همانطور که ذکر شد درب فلزی حیاط تنوع زیادی در طرح و مدل دارد. مشتریان می‏توانند با توجه به بودجه و نیاز خود یکی از این مدل‏ها را انتخاب کنند. در ادامه این مقاله برای آشنایی بیشتر برخی از مدل‏‏های ساده درب آهنی را به شما معرفی می‏کنیم.

درب آهنی ساده:

یکی از متداول‌ترین درب‏های آهنی حیاط، درب آهنی ساده است. با وجود این که این درب‌ها قدیمی هستند، اما ویژگی‏هایی دارند که هنوز مورد استقبال بسیاری از مشتریان درب فلزی حیاط است. این درب‏ها در مدل‏های مختلف و در کارگاههای معتبر ساخته می‌شوند. از انواع درب‏های آهنی ساده حیاط می‏توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درب آهنی ساده تک لنگه و دو لنگه:

یکی از انواع مدل‏های درب آهنی ساده، مدل تک لنگه است. از این مدل‏ها برای مکان‏هایی استفاده می‌شود که افراد عبور می‏کنند. این درب‏ها برای محل عبور انواع اتومبیل مناسب نیستند. در بسیاری ساختمان‏ها درب پارکینگ از درب ورودی ساختمان یا آپارتمان مجزا است؛ بنابراین بر روی درب ورودی اصلی ساختمان، درب ساده آهنی تک لنگه نصب می‏شود. این مدل از درب‏ فلزی حیاط به دلیل کوچک‌تر بودن و وزن کمتر، قیمت پایین‏تری دارد؛ اما بعضی از مدل‏های لوکس و مدرن درب تک لنگه فلزی، قیمت بالاتری دارد.

مدل دیگر درب آهنی ساده، درب دو لنگه فلزی است. این مدل درب‏ها در محل‌هایی که اتومبیل عبور می‏کند، نصب می‌شوند. البته برای عبور و مرور افراد نیز کاربرد دارند. قیمت درب آهنی دو لنگه مسلماً از درب تک لنگه فلزی بیشتر خواهد بود؛ زیرا به دلیل به دو لنگه بودن بزرگ‌تر است و وزن بیشتری دارد. افراد این درب‏ها را برای ساختمان‏هایی انتخاب می‏کنند که محل عبور و مرور افراد و اتومبیل یکسان است، بنابراین در تمام ساختمان‏های تجاری و مسکونی کاربرد دارند.

درب آهنی حیاط

  • درب آهنی حیاط مدل بسته و باز:

یکی دیگر از انواع رایج درب‏های آهنی ساده، می‏توان به مدل‏های بسته و باز اشاره کرد. مدل‏های باز درب آهنی به گونه‏ای طراحی شده اند که بخش‏هایی از درب دارای میله‏های عمودی یا افقی هستند و یا قسمتی از درب به طور مشبک طراحی شده است؛ بنابراین در این حالت ممکن است برخی افراد رهگذر از بیرون محیط داخل ساختمان یا حیاط را شما مشاهده کنند. به همین دلیل به این مدل‏ درب‏ها، درب‏های آهنی “مدل باز” می‏گویند.

از طرف دیگر مدل‏هایی از درب‏های آهنی هستند هیچ گونه طرحی مشبک یا میله‏ای ندارند و افراد خارج از ساختمان امکان مشاهده محیط داخل ساختمان یا حیاط شما را ندارند. به این مدل درب‏های آهنی ساده، “درب آهنی بسته” حیاط گفته می‏شود. افرادی که نسبت به حریم خصوصی منزل خود بسیار حساس هستند از این مدل درب‏ها استقبال می‏کنند. به طور کلی می‏توان گفت زیبایی و جذابیت مدل باز بیشتر از مدل بسته است، اما اگر می‏خواهید ساختمان یا آپارتمان شما امنیت بیشتری داشته باشد و حریم خصوصی آن حفظ شود، مدل بسته را انتخاب کنید.

  • درب آهنی ساده نفر رو:

در‏ب‏های نفر رو درب‏های کوچکی هستند که به اندازه عبور و مرور یک نفر ساخته می‏شود. این درب‏ها معمولاً در بخشی از درب‏های بزرگ یا دو لنگه تعبیه می‌شوند. این مدل‏های ترکیبی برای ساختمان‏هایی کاربرد دارد که ورودی ساختمان به طور مشترک هم برای عبور مرور افراد و هم برای عبور و مرور اتومبیل است. در واقع باز و بسته کردن درب بزرگ هنگام عبور و مرور افراد مشکل است و بنابراین درب نفر رو تعبیه شده روی درب بزرگ، عبور مرور افراد را آسان می‏کند.

قفل درب آهنی بزرگ و نفر رو مجزا است؛ بنابراین زمانی که برای باز کردن هر یک از درب‏ها به مشکل برخورد کردید، می‏توانید از قفل سازی‏های معتبر برای تعویض هر یک از قفل‏ها کمک بخواهید.




  • تاریخ ارسال : دو شنبه 25 ارديبهشت 1402 ساعت: 12:4
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()

مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 1289
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 111
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 11
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
            آي پي امروز آي پي امروز : 37
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
            بازدید هفته بازدید هفته : 114
            بازدید ماه بازدید ماه : 553
            بازدید سال بازدید سال : 3346
            بازدید کلی بازدید کلی : 23819

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 18.218.66.149
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

              برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت و آدرس tabrizwebsite.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران

                  درباره ما

                    شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت
                    خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف